Αντί για παραμύθι

φωτ.: Andre Kertesz

φωτ.: Andre Kertesz

Τα καταλαβαίνεις τα παραμύθια σου;

Ναι, εσένα ρωτάω!

Μη μου κοιτάς τάχα μου τάχα μου μήπως είναι η ερώτηση για κάποιον πίσω σου. Από την άλλη, μη βιαστείς και ν’ απαντήσεις.

Πάρε το χρόνο σου. Λέμε τώρα, γιατί ο χρόνος δεν είναι κανενός, άρα πως να τον «πάρει» κάποιος και πως να πει χρόνος «μου». Όμως για να το σκεφτείς με την ησυχία σου και να είσαι ειλικρινής, ας πιστέψεις ότι έχεις μια ζωή μπροστά, το χρόνο ολόδικό σου. Δεν τον «έχεις», αλλά ας είναι, ας κοροϊδέψεις τον εαυτό σου, για λίγο μόνο. Γιατί είναι Κύριος κι Αφέντης αυτός κι αν εσύ επιμείνεις να τον ελέγξεις, θα σε πετάξει εκτός ζωής. Θα σε ξεχάσει. Έχεις δει ανθρώπους που τους έχει ξεχάσει ο χρόνος; Τους προδίδουν οι γλυκανάλατα ανέμελες τσιριμόνιες τους, η αιώνια εφηβεία τους. Φοράνε συνήθως ακριβά παπούτσια με τρύπια κάλτσα, δαντελένια μισοφόρια με λεκέδες που κρύβονται μέσα στις ραφές.

Τι είπες; Τα φοράς κι εσύ καμιά φορά αυτά; Ε και;

Ανθρωπος είσαι, θα πιπιλίσεις που και που τον αντίχειρά σου, θα σε νταντέψεις καμιά φορά με παραμύθι για καληνύχτα. Σάμπως αρέσει σε κανέναν να χάνει τον ύπνο του….. Αλλά, να το ‘χεις κατά νου, να το θυμάσαι το παραμύθι σου το πρωί. Γιατί τα παραμύθια είναι σημαντικά, μεγαλώνουν τα παιδιά. Όμως, να επιστρέφεις στην πλοκή που στήνει ο μπαγάσας μέσα σου, αυτός που μηχανεύεται τρόπους να μη δεις τις τρύπες και τους λεκέδες σου. Μάθε να τα αναγνωρίζεις τα κόλπα του. Στις ονειροφαντασίες που υφαίνει, η Σύμπτωση γίνεται έργο της Τύχης και η Τύχη, Θεός. Σου βάζει στάνταρ σε κάθε παραμύθι, έναν κακό. Και έναν αδικημένο. Σ’ εσένα, μαντεύεις ποιο ρόλο «φοράει». Μαντεύεις;

Μην το προσπεράσεις το παραμύθι σου με βιάση, με ξεπέτα του τύπου ότι, και καλά, δεν είναι για σένα να διυλίζεις τον κώνωπα, ότι πρέπει να κάνεις και λίγο τον κινέζο στη ζωή για να τη βγάζεις, ότι εκείνο που σε πείραξε τότε έγινε έτσι τυχαία, ότι το άλλο ήταν σύμπτωση, για το τρίτο έκανες ότι μπορούσες, για το τάδε δεν έφταιγες εσύ, το παρ’άλλο το έκανες από αγάπη, …….parole parole PAROLE!

Προφάσεις τα λέω εγώ αλλιώς. Να αποφύγεις θέλεις. Μη και χάσεις τη βολή σου. Οι προφάσεις είναι η μάσκα σου.

Να σου πω και κάτι άλλο;

Έτσι, να το ‘χεις πρόχειρο στο νου, για την περίπτωση που λες ότι έχεις «πολλές δουλειές», πολλά στο κεφάλι σου κάθε μέρα και «δεν προφταίνεις» να γυρίσεις το φακό λίγο προς τα μέσα, προς το μπαγάσα σου. Να ξέρεις ότι με το ρήμα «προφταίνω» φτύνεις κατάμουτρα το χρόνο και τον θυμώνεις. Τιμωρεί μετά αυτός. Θυμάται όλα τα φτυσίματα σου, όσος καιρός κι αν περάσει. Θα διαλέξει την κατάλληλη στιγμή να στα γυρίσει στα μούτρα. Και τότε, εσύ θα κάνεις αυτό που έχεις μάθει καλά: θα σκαρώσεις ξανά ένα παραμύθι και την ανταπόδοση του χρόνου θα τη βαφτίσεις τύχη. Και θα συνεχίσεις να αιωρείσαι χωρίς βαρύτητα σε κενό αέρος, μόνος σου μέσα στο θάλαμο που διάλεξες να είναι το σπίτι της ζωής σου.

Πρέπει να στέκεσαι κριτικά απέναντι στο παραμύθι σου. Μη μου θυμώνεις με το «πρέπει», δεν θα στο αφήσω σκέτο «πρέπει». Μία πρόταση παρακάτω θα σου πω «αν θες». Να αντέχεις την πλοκή της ιστορίας σου πρέπει, ν’ αναλαμβάνεις την ευθύνη της, αν θες να είναι ο χρόνος καλός μαζί σου, αν δεν θες να ‘χει ανοιχτούς λογαριασμούς με την πάρτη σου. Εσύ μ’ εσένα να το δεις το παραμύθι σου. Μόνος, όπως ήρθες κι όπως θα φύγεις. Να περπατήσεις σαν άλλος Κοντορεβυθούλης σ’ ένα μονοπάτι κι αντί με ψίχουλα, να βάζεις τα σημάδια μ’ ερωτηματικά.

Μόνος σου στο δάσος των ερωτηματικών. Κι αν δε μπορείς να υποφέρεις το μόνος και το ερωτηματικό, ρωτάω εγώ, πως να προκύψει το «μαζί»; Εκτός αν εννοείς ότι «μαζί» είναι όταν βρίσκεται η μοναξιά σου στον ίδιο χώρο με άλλες μοναξιές. Να το ονοματίσουμε σωστά; Παρέα του καφέ λέγεται αυτό. Την κάνεις εύκολα αυτήν -σου φτάνει; -, δεν έχεις και κάνα χωράφι να χωρίσεις βρε αδελφέ! Αλλά ζωή δεν κοινωνάς έτσι. Δε μιλάω για την κοινωνία την άτιμη. Για την άλλη λέω που συνενώνει τις υπάρξεις. Πως να συμβεί αυτή με παρέες του καφέ, μου λες;

Θες να συναντήσεις το μπαγάσα σου; Πρέπει να εξετάσεις τα παραμύθια σου. Οπλίσου με θάρρος. Αν σκιαχτείς, αν για λίγο βρεθείς κλονισμένος με την πλάτη στον τοίχο, μη λιγοψυχήσεις κι αλλάξεις περπατησιά. Μόνο έτσι θα ξεχωρίσεις την αλήθεια. Τη δική σου. Όχι των άλλων που βγαίνει με τη φωνή σου. Και στ’ ορκίζομαι στον καθρέφτη που τώρα δα κοιτώ, θα καταλάβεις ότι τα πρόσωπα των παραμυθιών σου, δράκοι και ήρωες, είναι Ένας. Και λόγω τιμής, θα σε συναντήσεις. Και θα συναντήσεις και τους άλλους. Και μετά όταν θα κάθεσαι, θα ‘χεις αφράτο μαξιλάρι στην πλάτη.

(αφιερωμένο στους αγαπημένους φίλους που γίνονται αιτία κι αφορμή)

4 thoughts on “Αντί για παραμύθι

  1. Ποσο σκιάζομαι να αφοπλίσω τα δικα μου παραμύθια! Πιο πολύ γιατι θα μου λείψουν οι νεραιδες και οι δράκοι που χρόνια με συντρόφευαν… Αλλά ποσο θέλω να ακουμπήσω πια την πλάτη μου σε αφράτα μαξιλάρια!! σαν και εκείνο που μοιραστήκαμε…

  2. Εχω μαθει τοσο πολυ να «ντυνω» τον μπαγασα μου με τα πιο ακριβα ρουχα και παπουτσια που καμια φορα ξεχναω κι εγω η ιδια τις «τρυπες και τους»λεκεδες».Αυτος ομως ειναι και ο πιο ασφαλης τροπος να τη βγαζεις καθαρη σε εναν κοσμο που η αληθεια μονο κακο μπορει να σου προκαλεσει.Δοκιμασα να πορευτω με πυξιδα μονο τα ΘΕΛΩ μου και τα ΜΠΟΡΩ μου,δε σκιαχτηκα,εχοντας ομως φτιαξει εναν προηγουμενο παραμυθενιο κοσμο σκιαχτηκαν οι αγαπημενοι μου.Θα συνεχισω λοιπον το δρομο μου στο δασος των ερωτηματικων μονη υφαινοντας ομως καθε φορα ενα καινουριο παραμυθι ετσι ωστε το δικο μου αφρατο μαξιλαρι να φιλοξενει και αυτους που ακομα δεν εχουν βρει τον μπαγασα τους!!!!!

    • niki μου……νομίζω ότι η αλήθεια δε μπορεί να προκαλέσει κακό…πόνο ναι, αναστατώνει, αλλά κακό; τώρα για τα μαξιλάρια μας, νομίζω ότι είναι καλύτερα να μοιραζόμαστε το μαξιλάρι επί ίσοις όροις..Να μην είναι κανείς φιλοξενούμενος του άλλου, για να μην υπάρχει και σε κανέναν η καταπίεση του σαβουάρ βιβρ (με την κακή έννοια)….Ισοζυγισμένα πράγματα καλύτερα, νομίζω…Πόσο χαίρομαι κάθε φορά που σε βλέπω θαμώνα του γραφενέ μας!

Σχολιάστε

